Egy élhetőbb Magyarországért, politikai elkötelezettség nélkül

"A gazdagságot, a boldogságot nem akkor találjuk meg, ha minden áron kergetjük. Mindig valamilyen hasznos szolgáltatás melléktermékeként jelenik meg."
Henry Ford

2011. február 6., vasárnap

A Facebook közössége

A közösségi oldalak közötti versenyben egyértelmű befutóvá vált a Facebook. Ma már több mint 600 millió felhasználót regisztrál világviszonylatban.

Mit szeretnek rajta az emberek?
Lehet szeretni és lehet utálni ezt a mozgalmat, de annyi biztos, rég volt ekkora összetartó erő a Facebook-on. Lehet tanulni az esetből a marketing és a közösségi média képviselőinek.1.) A felhasználók kedvelik az egyszerű, szerethető mozgalmakat – főleg akkor, ha van valamilyen érzelmi kötődésük a témához.
2.) Szeretnek nosztalgiázni, megmutatni valamit abból az időből, mikor még nem léteztek közösségi oldalak.
3.) Egy jó ügy érdekében akár a profilképüket is képesek feláldozni, pedig egy közösségi oldalon talán ez a legszentebb dolog.
4.) A kritikus tömeg elérésével még a renitens júzerek is beadják a derekukat.
5.)  Az utóbbi időben elterjedt Facebook-os spam-események még mindig nagyon jól használhatók, persze csak ha etikusan kezeljük őket.
6.)  És végül, de nem utolsósorban: egy jó ötlettel százezrek érhetők el pár óra leforgása alatt.
adrenalin.blog.hu >>>

A gigászi láthatatlan kávéház
Harminc-negyvenen túl csak bámulunk, és próbáljuk megérteni, mi történik itt az utóbbi 3-4 évben. Mintha egy új faj alakulna ki a Hálózat világában. Az iskolákból, a munkahelyekről már napközben is, de esténként még több terabitnyi információ indul útjára. A Facebook nevű világfalu lakóinak fő célja felkeresni ismerőseit, velük csoportokat alkotni, képeket cserélni, együtt „lájkolni" (példa a Facebook-szókészletből) a világ dolgait. Mintha egy gigászi, láthatatlan kávéházba csöppenne az ember, ahol szintúgy fogyaszt: menő stílust, dumákat, életfelfogásokat. Írhat és olvashat, blogolhat, terméket hirdethet és rendelhet, juthat hírhez... és szexpartnerhez egyaránt.
hetek.hu >>>

 Elérhető szolgáltatások
A Facebook sok szolgáltatást kínál. A kellemesen gyors fotómegosztó mellett népszerűségét többek között a 2006-ban bevezetett News Feednek köszönheti, mellyel nyomon követhetjük, mi történik a baráti körünkben. Tréfásan meg szokták jegyezni, hogy az embernek benyomása sincs, mennyi minden izgalmas történik az ismerőseivel nap mint nap, amíg nem regisztrál a Facebookra. 2007 májusában jelent meg a Facebook API, a másik nagy fegyvertény, amely segítségével bárki minialkalmazásokat fejleszthet az oldalra, melyek mindenki számára elérhetőek. A több ezer minialkalmazással órákat lehet szórakozva, haszontalanul eltölteni.
szocial.blogspot.com >>>

 Népszerű esetek
Jó mulatság, ugyanakkor kissé felelőtlen is az interneten megosztani az életed másokkal: egyetlen üzenetből is őrült történetek kerekedhetnek!
femina.hu >>>

Személyes információk megosztása
Barack Obama amerikai elnök figyelmeztette az amerikai tinédzsereket: a későbbiekben káros lehet életükre, ha túl sok személyes információt osztanak meg a közösségi oldalakon.
technet.hu >>>

Mire jó sok Facebook rajongó?
Az egyik külföldi social media blog szerint két dologban összefoglalható, mivel érhető el, hogy az olvasók jól érezzék magukat a Facebook lapon, és gyakran látogassák: 1) Minőségi és a bloghoz/céghez/témához kapcsolódó tartalmat kell megosztani, 2) kommentelésre alkalmas tartalmat kell megosztani. Ezt kiegészíteném, 3) mindig legyen a Facebookon olyan tartalom, amit a blogon nem jelenítesz meg.
A facebook aktív megosztásai miatt az oldalad új emberekhez juthat el. Ha valóban a napi látogatószámodat meghaladja a Facebook oldalad rajongószáma, azzal stabilizálhatod a napi látogatottságot, sokkal kisebbek lehetnek egyik-másik nap között az eltérések. A rajongószám 5-10-szeresét visszaadja a Facebook havonta, ha van egy honlapod is a téma köré. Emellett a Facebook lapok publikusak, azaz belépés nélkül is bárki rátalálhat.
facebook.bedia.hu >>>

A Facebook számokban
A jelenlegi állás szerint 2.600.680 regisztrált Magyarországon élő felhasználó veszi igénybe a Facebook szolgáltatásait. Ebből 200 ezer felhasználó nem beszéli (vagy nem állította be a profiljában) a magyar nyelvet, viszont ha hozzáadjuk a világ olyan országait, ahol tudhatóan több magyar él, akkor még egy további több mint negyedmilliós réteget kapunk.
Az összes magyar felhasználó közül a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korcsoport viszont megközelítőleg 2 millió tagot számlál, azaz a hazai kereskedelmi televíziók főműsoridős nézettségével konkurálni képes tömeg jött össze. A Page statisztikák közt böngészve az is kiderül, hogy egyre erősebb professzionális jelenlét látható a Facebook oldalak terén. Továbbra is a Showder Klub, Rádió 1, illetve az MTV vezeti a média típusú oldalak listáját 247, 192, illetve 89 ezer követővel, a legnépszerűbb termék a Túró Rudi 264 ezer rajongóval, majd azt követi a McDonalds (162 ezer), a Milka (137 ezer). A negyedik helytől lefelé egy óriási szakadékot találunk, s ott már 50 ezer alatt van a rajongók száma, a top100-ba kerüléshez pedig elegendő alig 2300 követő.
hwsw.hu >>>

Civil kurázsi
Már több mint negyvennyolcezer támogatója van a „Tiltakozunk a felsőoktatási törvény egyoldalú módosítása ellen” nevű Facebook-csoportnak. A törvénykoncepció bemutatása után pár nappal egy másik csoportot is létrehoztak a közösségi oldalon – a „Támogatjuk a kormány által kijelölt irányt a felsőoktatásban” nevű kezdeményezéshez eddig hatvanan csatlakoztak.
eduline.hu >>>

Gondolatok a téma kapcsán



A Facebook népszerűsége folyamatosan nő és zajlik rajta a közösségi élet. A kezdőknek még a saját profilképük feltöltése is gondot okozhat. A jártasabbak már ki tudják használni a számtalan beállítási és alkalmazási lehetőséget. Van aki kedvenc családi fotóját mutatja meg ismerőseinek, van aki a legutóbbi kirándulásáról készült képeit teszi közzé. Események, bulik, rendezvények, előadások, filmek, írások, szerelmek, vagy egyszerűen csak egy éppen megfogalmazódó gondolat arról, ahogyan érzékeljük a körülöttünk lévő világot. Tagadhatatlanul nagy népszerűségnek örvendenek a különböző játékok is. A nagy zajban az üzleti élet és a politika szintén igyekszik jelen lenni ajánlatokkal, információkkal. A befolyásszerzés és a hangulatkeltés sem ritka megnyilvánulás.

Ebből az elképesztő kínálatból mindenki válogathat kedvére valót. Aki elkötelezettnek érzi magát egy-egy téma, vagy ügy mellett, az megosztja, illetve "lájkolja" az információt, amely ily módon eljut az ismerősök ismerőseihez is és természetes módon terjed a világhálón. Akit csak bizonyos témakörök érdekelnek, az megteheti, hogy letiltja egy-egy ismerőse által megosztott információt, anélkül, hogy ezzel az érintett felet megsértené. Szóval egyrészt mindenki azt lát, amit akar, másrészt azt oszt meg, ami szerinte mások érdeklődésére is számot tarthat.

Létezik egy olyan nem kis létszámú tömeg, amelynek tagjai csak olvasnak, de nem osztanak meg semmit, tartózkodva ezzel is a vélemény nyilvánítástól. Nincs is ezen mit csodálkozni, amikor manapság, a munkahely megtartása oly fontos kérdés. Sokan gondolhatják,hogy uralkodik az a nézet, ami szerint "aki nincs velünk, az ellenünk van". Ez pedig komoly gátját jelentheti a szabad vélemény nyilvánításnak. Amíg valaki ezt így véli, és számos példa a közvetlen környezetéből alá is támasztja, addig lehet  mondani bármit, mégis csak jelentős deficitje van a demokráciának. Ennek ellenére legyünk bizakodóak! A Facebook által kínált virtuális tér lehetőséget teremt mindenki számára, hogy Magyarország és egyben a világ teljes jogú polgárának érezze magát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése